האדמו"ר הצמח צמח בנוגע לתהילים

tzvika770
החיצוניות לא מסרו לו בהי עייל. פי' מפתחות החיצוני' הוא בחי' יראה תתאה שהיא לקוחה מחיצוניות היא בחי' זיו והארה בעלמא להיות התהוות העולמות שבהם וע"י נמשך בחי' יראה זו כו', וכמ"ש כי אראה שמיך מעשה אצבעותיך שאו מרום עיניכם וראו מי ברא אלה כו' ברוך שאמר והי' העולם שמה שברוך כו' נלקח ממה שאמר והי' העולם שאין זה אלא זיו כו' וכענין אחרי ה' אלקיכם תלכו בחי' אחוריים (שהיא בחי' מל'), אבל העיקר היא מפתחות הפנימיות בחי' מפתח לפתוח בגילוי בחי' פנימיות דהיינו גילוי אור א"ס ב"ה ממש שאינו בגדר עלמין כלל וכמ"ש אתה הוא ה' לבדך לבדך ממש כמו קודם שנבה"ע כו', והיינו ע"י והיו הדברים האלה אשר אנכי מצוך בחי' התורה כו' שאנכי ממש מצוך ולא שם והארה בעלמא, אך צ"ל כסדר המדרגות תחלה מפתחות החיצוניות ואח"כ מפתחות הפנימי' כו', ולכן ת"ח שאין בו יראת שמים דומה לגזבר כו' בהי עייל שא"א כ"א בהקדם מפתחות החיצוניות כו' דא תרעא כו' וכמארז"ל אם אין יראה אין חכמה כו', וז"ש והי' אמונת עתך כו' שהם ששה סדרי משנה, ומסיים יראת הוי' היא אוצרו שאם יראת ה' אוצרו אין א"ל לא שהעיקר תלוי ביראה והיינו בחי' מפתחות החיצוני' שבלעדם א"א לבוא לגילוי בחי' עליונות כו'. ובזה יובן ג"כ ענין בית מלא ספרים שבית היא בחי' אורייתא היכלא עילאה דקוב"ה (ובפרט תושבע"פ נק' בית ע' בלק"ת ע"פ וזאת המצוה וסד"ה למען תירא) והיא מלא ספרים ע"ס דאצי' שנק' ספרים ע"ד בשלשה ספרים וכן שלשה ספרים נפתחים כו' ועד"ז כל הע"ס נק' ספרים כו', ובית שמלא ספרים היינו כל הע"ס מ"מ חייב במזוזה היא בחי' מל' כנ"ל כי צ"ל מפתחות החיצוניות ג"כ כי בהי עייל. והנה מזוזה הוא בחי' זו זה והיינו מה שעם זו מקבלים מבחי' זה, ובעבודה היינו יראה ואהבה, והנה כתיב למען שמי אאריך אפי ותהלתי אחטם לך לבלתי הכריתך, דהיינו שע"י שעם זו יצרתי לי תהלתי יספרו, כי הפרדס בערך תהלה פי' תהלה בכתר וגם במל' ע"ד נעוץ תחלתן בסופן, ומפני כי התהלה היא במל' לכן אמר דוד שהי' בחי' מלכות ספר תהילים כי ענין התהלה הוא שע"י התהלה ממשיכים מהעלם אל הגילוי, וכמו שמצינו בזהר שתלמידי הרשב"י אמרו שבחו בפניו, ולכאורה צ"ל מהו הענין שאמרו שבחו בפניו, אך הענין הוא ע"י שהללוהו עי"ז נמשך להם גילוי מאורו מהעלם אל הגילוי כו', ועד"ז למעלה שע"י ההילול והשבח ממשיכים מהעלם אל הגילוי כמ"ש במ"א, וזהו תהלה הוא מל' בהלו נרו שע"י ההילול נמשך בהילו ל' אור וז"ע התהלה שהיא במל' שע"י ההילול נמשך כו' ובכתר נאמר נורא תהלות שיראים להללו כו' (אמנם זהו בחי' התחתונה שבמאציל שיש בהכתר אבל בשרש ומקור הנאצלים שבכתר שם עיקר התהלה כי משם נמשך עיקר גילוי ההעלם כו' ושרש ההמשכה מהעלם אל הגילוי זהו מע"ס הגנוזות בע"ס דאצי' כו') וזהו עם זו כו' תהלתי יספרו שע"י שמספרים התהלה עי"ז נמשך להיות ותהלתי אחטם לך בחי' חוטמא בחי' ריח מקיף כו' שז"ע התהלה מקיפים הכתר כנ"ל שבחי' זו א"א להיות כ"א בבחי' ריח ומקיף כו' אאריך אפי הוא בחי' א"א כו'. ועי"ל בענין בית מלא ספרים ע"ס ואעפ"כ חייב במזוזה כי העלאת הבית וכל אשר בה זהו ע"י המזוזה, וי"ל כי שני פרשיות שבמזוזה שמע והא"ש הם חו"ג כנודע מענין אחליפו דוכתייהו, והיינו ג"כ אהוי"ר, ונודע כי
הוספת תגובה

מה לדעתך הממשלה צריכה לעשות בנושא גלעד שליט




לקישורים נוספים...
יהודה כץ הוריו, יוסף ושרה, הם ניצולי שואה. כבר כילד גילה יהודה כישרונות יוצאי דופן בלימודים, ובעיקר גילה צימאון רב ללימודי קודש.
זכריה באומל נולד בשנת 1960 בניו-יורק שבארה"ב
לחופש נולד
בנם הצעיר של יונה ומרים באומל. לזכריה (הידוע בכינוי זאק) שני אחים מבוגרים יותר - אח, שמעון ואחות, אסנה.
גיא חבר עד מתי
משפחת פולארד הבגידה בבעלי
גיא יצחק חבר
רון ארד המישפחה
יהודה כץ נולד בשנת 1959 ברמת-גן שבישראל
צבי פלדמן נולד בשנת 1956 בתל-אביב שבישראל
צבי פלדמן נולד ב-29 בדצמבר 1956 בתל-אביב. אביו אברהם הגיע מאירופה לישראל לאחר שאיבד את כל משפחתו בשואה. אמו פנינה עלתה לישראל ממרוקו. צבי, הבכור מבין ארבעה ילדים, קרוי על-שם אביו של אברהם שנרצח ע"י הנאצים. לידתו של צבי סימלה בנייה של חיים חדשים בארץ החדשה
יונה באומל והדיסקית של בנו זכריה באומל
גיא חבר נולד בשנת 1977 בתל-אביב שבישראל
יותר מ 20 שנה בכלא
רון ארד ת חדשה
לתמונות נוספות...
חשבון משתמש
שלום אורח/ת

התחבר | משתמש חדש

חברים

4u&me (46)
נועה (42)
tula (44)
גדגד (88)